نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2733
-
الف
+

آثار هنری 16 نقاش افغانستان در «نفس تازه» به نمایش در آمد

آثار ارزشمند هنرمندان افغانستان در یک جشنواره نقاشی تحت عنوان «نفس تازه» در کابل به نمایش گذاشته شد.

به گزارش آی فیلم 2، آثار برجسته هنری 16 نقاش افغانستان در جشنواره ای تحت عنوان «نفس تازه» در کابل به نمایش در آمد.

این جشنواره از سوی موسسه ملی افغانان برای آموزش بزرگسالان و نگارستان ملی برگزار شده است و در آن 16 تن از نقاشان جوان آثارشان را به نمایش گذاشته اند.

«محمد طاهر زهیر» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان هنگام افتتاح این جشنواره عنوان کرد: آموزش و فراگیری یک امر انسانی، وجدانی، ایمانی و دینی است، چنانچه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) فرموده است که ز گهواره تا گور دانش بجوی.

وی گفت: دست اندرکاران این برنامه به امر مهمی پرداخته اند و آن این است که در این چهل سال جنگ و ناامنی، بسیاری از خانواده ها، زنان و مردانی که دارای استعدادهای بسیار خوب و درخشان بوده اند و از آموزش و فراگیری علم و کسب هنر باز مانده بودند را تحت آموزش قرار داده است.

نمایشگاه نقاشی نفس تازه

به گفته «محمد هاشم شارق» رییس عمومی نگارستان ملی کابل با ارزیابی هایی که صورت گرفته است برای پنج تن از نقاشان شرکت کننده این جشنواره تقدیر نامه اهدا می شود.

وی بر ادامه برگزاری این برنامه ها تاکید کرد و گفت: برگزاری این جشنواره ها، استعداد های پنهان را آشکار می کند و این برای رشد فرهنگ مردم ما یک کار نیک است.

«بشیرخالقی» یکی از مسئولین این جشنواره به باختر گفت: هدف از راه اندازی این برنامه ها رشد خلاقیت ها است و ما برگزاری این برنامه ها را ادامه خواهیم داد.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر